Fleksible og serviceinnstilte
Alt går ikke alltid på skinner,- det bare virker sånn. Innenfor togverden er store og små avvik en del av hverdagen. Alle som jobber innen jernbanen må håndtere avvikene slik at de reisende ikke merker noe til det. Tog blir forsinket eller havner på feil spor eller feil stasjon. Da er våre ansatte alltid klare til å hive seg i bilen og kjøre dit toget er – slik at togene blir rengjort som planlagt. Det skjer omtrent 5 000 ganger i løpet av et år. Likevel leverer vi i togrenhold henhold til togoperatørenes forventninger. Slik at de reisende merker minst mulig til avviket.
«Det oppstår store ringvirkninger når et tog ikke kommer dit renholderen venter. Da må det kreative, kloke og engasjerte hoder til for å fikse floken.»
Marianne Hillestad, administrerende direktør i Agilia.
Skreddersydd togrenhold
Det skal være hyggelig å reise med tog. For de reisende er renhold viktig for tilfredsheten med togtilbud, Agilias leveranser er derfor en liten, men sentral del av tjenesten som togoperatørene leverer.
Sammen med togoperatøren utvikler vi skreddersydde renholdskonsepter som gir avtalt kvalitet til riktig pris. Vi jobber etter INSTA 800-standarden, men vi kan også tilpasse leveransen til andre faglige standarder når kunden ønsker det.
Det kan vi gjøre fordi vi har et helt unikt statistikkgrunnlag med 50 000 årlige registreringer om togrenhold. Vi vet hvilke tog som blir raskere møkkete og hvilke som holder seg rene lenger. Vi vet også hvilke tog som er mer utsatt for forsinkelser og hvilke som oftest kommer inn som avtalt. Ut fra dette kan vi si hvor det er mest effektivt og forutsigbart å rengjøre et gitt tog på en gitt strekning til en gitt tid.
Vi er kostnadseffektive
Våre erfarne planleggere bruker statistikk og kunnskap til å skape kontinuerlige forbedringer og besparelser av togrenholdet. Vi utarbeider arbeidsplan for våre ansatte basert på materiellturneringsplanen. Vi planlegger utførselen av arbeidet vårt der det til enhver tid er mest kostnadseffektivt, og bistår i dialog og som rådgiver for kunden i deres planlegging av renhold og klargjøring.
Våre medarbeidere har med lang erfaring med togrenhold. Vi er en seriøs arbeidsgiver som tilbyr våre ansatte gode arbeidsvilkår, og vi har dermed lite turnover i selskapet. Resultatet er en effektiv, fleksibel og kompetent arbeidsstokk.
Ta kontakt!

Thomas A. L. Huseth
Key Account Manager
Telefon: 959 66 766
E-post: thomas.huseth@agilia.no

Spesialist på togrenhold
Agilia landets eneste spesialist på togrenhold – takket være planlegging, dokumentasjon og menneskene som jobber hos oss.
PLANLEGGING
Vi planlegger alt arbeid ut fra våre kunders turneringsplaner og rutetabeller. Vi lager en kostnadseffektiv plan og sikrer best mulig utnyttelse av tid når toget eller kjøretøyet står stille.
DOKUMENTASJON
Vi dokumenterer alt arbeid vi utfører digitalt. Statistikken bruker vi til å tilpasse og forbedre tjenestene vi leverer. Vi hjelper våre kunder med kontinuerlig forbedring og besparelser.
MENNESKENE
Vi har menneskene som har høy kompetanse og holdningen til å levere stabil og høy kvalitet i en uforutsigbar hverdag.